مشاهده تصاویر

استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان باغو، روستای باغو
کد مکان: 125620

روستا باغو

روستای باغو از دیدنی های استان هرمزگان در کیش است که برای بازدید از روستای باغو باید به قسمت جنوب غربی جزیره بروید. برای این منظور می‌توانید از دو مسیر استفاده کنید؛ به‌سمت میدان غروب کیش بروید و از آنجا داخل جاده باغو بیپچید یا از سمت بزرگراه خلیج فارس به جاده باغو دسترسی پیدا کنید.به‌ نظر می‌رسد نام این روستا از نام پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام «باغو» گرفته شده است.
وی در گذشته، زمانی که کیش در تصرف پرتغالی‌ها بود، در این روستا زندگی می‌کرد. در برخی از منابع از داستان این پیرزن با نام «افسانه ننه باغو» یاد شده است.روستای باغو علاوه بر محیط بومی خود، جاذبه‌های دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مسجد تاریخی و درختان لور روستای باغو اشاره کرد. همچنین در سال‌های اخیر و در چهارچوب طرح‌های فراوان زیباسازی جزیره کیش، پارکی به نام «پارک دلیران» با وسعتی در حدود ۶۰ هکتار در این منطقه ساخته شده است. این امر باعث افزایش امکانات تفریحی و استفاده مناسب از زیبایی‌های طبیعی روستای باغو برای جذب گردشگر شده است.

آبشخورهایی مخصوص آهوان زیبای جزیره نیز در روستای باغو ساخته شده است که این امر باعث حضور بیشتر این آهوها در این منطقه می‌شود.


مسیریابی روی نقشه